Artykuł sponsorowany – to nie brzmi dumnie?

autor: Redaktor
liczba wyświetleń: 353 razy

Z tekstami reklamowymi jest tak, że zawsze ta rzecz, o której przyjdzie nam pisać, jest wybierana przez reklamodawcę. Nie masz więc wpływu na temat, to temat wybiera Ciebie. I powinien być to dla ciebie powód do dumy.  Firmy reklamowe lub naczelni gazet, na łamach których wykupywany jest artykuł sponsorowany, nie powierzają takich zadań ludziom bez doświadczenia. Tekst reklamowy to pieniądze. Reklamodawca musi być więc zadowolony i chcieć za ten tekst zapłacić. Ty zaś musisz się popisać giętkością języka, poćwiczyć wyobraźnię i pamiętać, że najważniejszy jest produkt.

Zadaniem tekstu reklamowego jest przyciągnięcie odbiorcy, zachęcenie go, zainteresowanie zakupem. W dobie nudnych i sztampowych, wylewających się zewsząd reklam – nie jest to łatwe.
Co więc zrobić, aby Twój tekst reklamowy był czytany?
Musisz znaleźć odpowiednią formułę i skorzystać z niej tak, by napis "reklama" czy "artykuł sponsorowany" nie zniechęcał do odbioru. Sposobem na to może być krótki tekst, wywiad, może być to reportaż, a także opowiadanie, wiersz czy... nawet komiks. Bądź kreatywny, zaskakujący. Formuła tekstu musi pasować do produktu, odbiorców produktu oraz do gazety, w której zamieszczany jest tekst.

Opis każdego produktu to zasób słów charakterystycznych dla niego. Innymi słowami opiszesz  zalety korekcji wady wzroku, a innymi, opiszesz właściwości kremu na zmarszczki, czy nowych perfum. Musisz zastanowić się, które ze słów i jaka wiedza potrzebna jest temu, dla kogo przeznaczony jest tekst. Zasada jest taka, że im starszy i bardziej wykształcony odbiorca, tym więcej chce znać szczegółów.

Tekst reklamowy to dobre ćwiczenie dla dziennikarzy, ale też dla każdego, kto lubi pisać i jest otwarty na nowe formy. Nawet jeśli taki artykuł nie jest powodem do dumy, najważniejsze jest to, że tekst zainteresuje i skłoni do zakupu. Tak naprawdę nie piszemy przecież  dla samego pisania – jeśli artykuł pojawi się w renomowanej gazecie, a nie zainteresuje – czy byłby to powód do dumy?


Akcje
Komentarze

Jeszcze nikt nie skomentował tej publikacji.
Bądź pierwszy!

Zobacz również
Raport z nie-tożsamości, Ewa Sonnenberg "Obca"
Analizy 2016-09-05 21:29
Raport z nie-tożsamości, Ewa Sonnenberg PAWEŁ DĄBROWSKI – ur. w 1966 roku we Wrocławiu. Uciekł ze studiów politechnicznych,...
Blizny wojenne w świadomości wnuków
Analizy 2015-09-30 18:15
Blizny wojenne w świadomości wnukówPAWEŁ DĄBROWSKI – ur. w 1966 roku we Wrocławiu. Uciekł ze studiów politechnicznych,...
Dobro pachnie – impresja po lekturze "Pełnej krwi" Łukasza Jarosza
Analizy 2015-06-04 12:43
Dobro pachnie – impresja po lekturze
-5-
poezja | 2017-10-16 00:06
www
Mogło być gorzej
pozostałe | 2017-10-13 22:55
Hardy
Przygoda Franka
bajka | 2017-10-11 11:16
Mgielka
Kot Damazy
poezja | 2017-10-09 13:04
SEMPER
pokaż wszystkie »
Złoty wawrzyn pozostanie złoty
Czytelnia | 2017-02-26 02:25
Małgorzata Południak
Raport z nie-tożsamości, Ewa Sonnenberg "Obca"
Akademia pisania | 2016-09-05 21:29
Paweł Dąbrowski
O sztuce, życiu i przyjaźni (I)
Autor allarte | 2016-09-05 21:24
Małgorzata Południak
Liryczni mężczyźni, spokój oceanu i dzika okolica
Czytelnia | 2016-09-05 21:11
Małgorzata Południak
Skłonności
Czytelnia | 2016-03-22 20:45
Małgorzata Południak
pokaż wszystkie »
SZAFa kwartalnik literacko artystyczny
Poezja. Proza. Krytyka literacka. Recenzje. Relacje z wieczorów poetyckich. Ekfraza. Wywiady. Teatr. Fotografia. Malarstwo.
szafa.kwartalnik.eu/
Art Pub Kultura
Poezja. Kultura. Wernisaże.
www.artpubkultura.blogspot.com